Warning: substr() expects parameter 3 to be long, string given in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 214

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 261

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 264

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 267

Half life 2 games

SIG Clan, Competive Gaming Niet gepre-load maar nu eens echt de echte versie thuis in het cd hoesje, En bij mij krijgt hij een goude lijstje en een plekje aan de muur

Alle beloftes, alle speculatie, alle filmpjes, al het gelekte materiaal. Ik kon het achter me laten en beginnen met spelen. Ik begon m’n avontuur in het deprimerende plaatsje City 17. Je stapt de trein uit en je loopt je lot te tegemoet. Veel anders kan je ook niet, lineair is het spel zeker. Hoe verder je komt, des te meer je te weten komt over je situatie, wie je vrienden zijn, wie je vijanden zijn en wat je moet doen.

Heb je Half-Life 1 gespeeld dan zal je zeker oude bekende tegen komen zoals de beveiligingsagent Barney, Dr. Kleiner en Dr. Vance. Met de personages en de gebeurtenissen uit Half-Life 1 zijn de mensen van Valve verder gegaan en hebben ze het verhaal van Half-Life 2 gemaakt. Zo zijn de aliens van de planeet Xen nog steeds op aarde aanwezig. Je speelt nog steeds als de zwijgzame geleerde Gordon Freeman en je zal weer moeten vechten tegen alien tuig en soldaten. Deze keer wordt je bijgestaan door de charmante Alex Vance (dochter van) en de rebellen-strijders. Ook is er een bepaald alien ras, de Vortigaunt, dat nu aan de zijde van de rebellen vecht en je af en toe helpt in het spel.

Physics en graphics zijn de twee hoofdpunten waar de engine van Half-Life 2 (de Source engine) in uitblinkt. Het eerste punt, physics, zorgt voor ultrarealistische natuurkundige wetten. Dit zorgt ervoor dat een ton net zo valt als in het echt en ook andere objecten kan beïnvloeden, een zogeheten kettingreactie. De physics vind je terug in heel het spel, kleine objecten zoals kratten, blikjes en dozen zijn op te pakken en weg te gooien. Maar daarnaast kan je met het ’beste’ wapen uit het spel, de gravitygun, grote objecten oppakken en wegduwen. Zo kan je explosieve tonnen oppakken en wegsmijten, wat als gevolg heeft dat de ton een mooie vuurbal produceert. Ook zijn zaagmessen handig om je tegenstanders een kopje, of lichaampje, kleiner te maken. Naast dit geweld worden de physics ook gebruikt voor puzzels. Het stapelen van dozen of het sleuren met kisten kan net die ene schakelaar omzetten.

De graphics zijn ook dik in orde, vooral de karakters in het spel hebben enorm veel detail. Gezichten hebben echte spieren zoals een echt mens die heeft. Zo kan je dus echt zien wat voor een emotie een bepaald personage heeft. De animaties zijn voor de rest ook supergoed, waardoor je toch echt het idee krijgt dat de karakters in het spel meer zijn dan een homp polygonen. Ook de omgeving is goed vormgegeven, zo zijn er diverse locaties die echt een aparte stijl hebben. Zo is er de spookstad Ravenholm die echt de sfeer heeft van een horrorstad. Ook is er merkbaar verschil tussen het centrum van City 17 en de kust. De overgangen tussen de verschillende locaties zijn vloeiend en ik had het idee dat je in één grote omgeving speelt, die afzonderlijke locaties bevat die bij elkaar horen.

Goed, nou hoor ik al mensen zeggen dat het geen Doom 3 is. Natuurlijk, Doom 3 gaat heel anders om met belichting en schaduw. Echter kan je Half-Life 2 nog met gemak op een Pentium 4 1,5Ghz pc met een enorm simpele videokaart spelen. Vooral in een tijd waar spelmakers niet moeilijk doen om de systeemeisen nog hoger te zetten dan hoog, is dit een fijne afwisseling.

Naast de vorige twee paradepaardjes van Half-Life 2 zijn er ook nog wel wat andere punten. Zoals audio, hier scoort Half-Life 2 ook goed op. De geluidseffecten zijn goed en er is duidelijk verschil tussen een holle gang of open vlakte. De muziek is trouwens niet zo spetterend. Goed, de pianostukken kunnen dan heel goed aansluiten bij de treurige stemming, maar meer dan dat ook niet. Een echte soundtrack waarbij de deuntjes nog dagen in je kop rond dolen is heeft Half-Life 2 niet. De wapens zijn voldoende, ieder wapen heeft zijn functie en is leuk om toe te passen. Zoals eerder beschreven: de gravitygun steekt hier wel met kop en schouders bovenuit. Half-Life 2 was lang niet zo leuk geweest zonder de gravitygun.

De multiplayer optie in Half-Life 2 is er niet, dus je kan niet elkaar afslachten met de magnum of het breekijzer. Echter wordt wel bij Half-Life 2 de Source versie van het super populaire spel Counter-Strike (CS) meegeleverd. Zelfs al ben ik geen liefhebber van CS, CounterStrike: Source kon me zeker boeien. Door de verbeterde grahpics en ook de physics. Natuurlijk zijn spelregels er niet anders op geworden, maar de mensen van Valve hebben er deze keer vanaf het begin voor kunnen zorgen dat cheaters en andere vervelen je potje CS niet verstoren. Toch is men al druk bezig met een Half-Life 2 multiplayer versie, al is het door fans. Het is nog weinig betrouwbaar maar toch leuk dat er nu al dit soort initiatieven worden gestart. Downloaden doe je de mod hier

Over het algemeen is Half-Life 2 een game die het waard is om te kopen. Er zitten leuke features in waarmee je echt lol kan hebben. Ook de grafisch kant is helemaal in orde. Vooral de manier waarop alles in elkaar is gezet maakt het tot een goed geheel. Je zit midden in het verhaal door de sfeervolle omgevingen en goed uitgewerkte karakters. Echter zitten er ook wat punten aan Half-Life 2 die wat minder zijn. Zo is de multiplayer versie niet aanwezig bij aankoop. Daarnaast is het verhaal erg plat, het verhaal wordt verteld, maar je loopt af en toe rond met het idee dat je stukken hebt overgeslagen. Na afloop zat ik dan ook nog wel met wat vragen, ook al is het een open einde. Naar mijn mening hadden bepaalde punten in het verhaal nog wel uitgewerkt kunnen worden. Ook is Half-Life 2 nog al snel uit te spelen, zo kan een ervaren gamer gemakkelijk het spel uitspelen binnen 16 uur. En als je dan bedenkt dat je te maken hebt met het beste van de gamewereld, dan moet je toch streng zijn. Dit was niet genoeg! Er zijn dan lapmiddelen zoals Counter-Strike: Source, maar mocht je daar toch geen fan van zijn dan kan je de DVD al gouw opbergen in z’n doosjes.

SIG Clan "Stay is Gay": Competive Gaming clan

Door: SIG.mB^nL op 14-6-2006
| Login om te stemmen Of registreer je hier.