Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/users/checkftp/checkitout.nl/index.php on line 217

Warning: substr() expects parameter 3 to be long, string given in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 214

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 261

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 264

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 267

The movies games

In The Movies is het de bedoeling dat je nummer 1 filmstudio wordt van heel de wereld. Je begint dan ook net als de films zijn uitgevonden en al die andere ding, zoals camera’s enzovoort. In 1920 hebben ze met een zwart-wit camera, zonder geluid en de hele tijd van die leuke piano muziekjes. Na een tijd komt gelukkig al wat beter beeld en muziek. Er zijn ook nog andere filmstudio’s waar je tegen moet strijden om de nummer 1 studio te worden. Om de 5 jaar is er een filmgala dat wordt uitgezonden. Dit filmgala kan je vinden op je tijdbalk boven aan je scherm, wat aangegeven wordt met een bekertje. Je kan prijzen winnen voor beste film, beste studio, beste nieuwkomer en nog een paar anderen. Het kan ook zijn dat sterren van andere naar jou toe komen voor werk dit hoor je dan meestal via de omroep(st)er. degraphics zijn redelijk, maar ook weer niet top. De gebouwen en het personeel ziet er allemaal wel goed uit, maar soms lijken de personen ook wel een beetje op elkaar.Deze personages hebben dan wel allemaal verschillende namen (gelukkig wel ja), maar hun hoofden zien er het zelfde uit.Voor de rest is alles heel gedetailleerd en zien de sets er goed uit. Je kan bijv. gewoon echt de kleinste dingen goed zien doordat je zo ver kan in zoomen dat doe je met je scroller van je muis. Je hebt verschillende sets van een bos tot een gang van een school en nog veel meer. De muziekjes in de game zijn voor mij ook leuk gedaan, maar misschien zijn ze voor andere wat saai. Naarmate je verder in de game komt passen de muziekjes zich aan. Ben je dus in de jaren 70 dan hoor je dus jaren 70 muziek. De kostuums waar er wel honderden van zijn veranderen ook met zijn tijd en de muziek presentator van het radiostation word ook vervangen door een andere. conclusie van de graphics en sounds: de graphics zijn oké en de sounds zijn leuk en passen zich aan, wat ik dus leuk vind.

Wat een ster
In The movies is het dus de bedoeling dat je een goede filmstudio wordt en dus ook goede films moet maken. Voor die films heb je acteurs en regisseurs nodig, deze kan je vinden bij de toneelschool. Je pakt ze dan op en sleept ze naar een van de vlakken. Wat je ook nog nodig hebt voor een goede studio te maken zijn: Onderkomen crew- hier kan je mensen aannemen die het achter de schermen het helemaal maken, castingbureau- hier kan je acteurs enz. hun eigen rol geven en als iedereen tevreden over zijn rol is dan kan je beginnen met de film,productiekantoor- hier kan je allemaal verschillende dingen doen van de lonen van je acteurs tot de film uit brengen, scripkantoor- hier kan je een schrijver aannemen en die schrijven dan een script, later zul je ook je eigen scripts kunnen schrijven. Dit gaat heel gemakkelijk je kiest namelijk gewoon je plaats, acteurs, en het genre. Je hebt dan allemaal kleine stukjes, deze kan je dan in je scriptbalk zetten en dan kan je helemaal je eigen verhaal krijgen. En maak je maar geen zorgen er zijn genoeg van die kleine stukjes gespeeld waar je veel combinaties van kan maken. Om een goede film te maken moeten je acteurs en regisseurs in een goede bui zijn. Ze kunnen namelijk in de stress schieten of een eetverslaving krijgen. Wat je dan doet is gewoon een trailer (soort camper) of een afkikkliniek op. Als je in een andere tijd perk zit zijn de kleren van bijv. de jaren 20 niet meer in dit is dan weer slecht voor. Als je een film wil beginnen moet je eerst een script hebben,deze verplaats je dan weer naar het castingsbureau en als iedereen tevreden is dan kan de film beginnen.De acteus en al die anderen rennen dan zo vlug mogelijk naar de set en beginnen met opnemen van de film. Je kan natuurlijk niet blijven kijken, maar je kan ook ingrijpen en sommige dingen veranderen, zoals de stemming en de camera hoek. Het duurt wel een tijdje voor je film klaar is en hoe langer het duurt hoe meer het kost. Als je dan echt helemaal klaar bent kan je hem uitgeven. Je komt dan in een ander venster waar een paar statestieken staan over je acteurs en de stemming en nog een paar anderen dingen. Alles bij elkaar geeft een ster aan (max. 5 sterren).Hoe meer sterren de film is hoe meer geld je er voor krijgt.

en verder...
Er is ook een klassement van filmstudio’s. Let op er komen wel om de zoveel jaar een paar bij die weer concurrentie voor je vormen. Je moet ook je park bij houden, dus meer planten of fontijnen neer zetten, maar ook een hotdog kraampje of een restaurant, maar je moet wel opletten,want je acteurs kunnen een verslaving krijgen. Het enigste minpunt van deze game is dat je het soms erg druk hebt en allemaal verchillen dingen aan het doen bent. Bijvoorbeel je bent een film aan het opnemen, maar tegelijkertijd heeft een van je sterren een verslaving en dan ben je ook nog met je park bezig. dit kan soms dus erg vervelend zijn. Je hebt ook een online gedeelte bij The Movies.Je moet dan eerst bij de website je registreren en dan kan je je filmpje die je gemaakt hebt online zetten, zodat anderen ze kunnen bekijken, commentaar op kunnen geven en een aantal sterren kunnen geven. Je hebt zo’n 30 mb aan filmpjes, nou denk je dat is weinig, maar de filmpjes zijn van een klein formaat. Als je een filmpje geupload hebt dan krijg je daar een aantal credits voor (dit ligt er aan hoe goed je bent) en van deze credits kan je dan weer nieuwe sets kopen of nieuwe kleren. dit gaat heel gemakkelijk,want je klikt gewoon op wat je wilt hebben, je gaat dan naar het online gedeelte van de game en daar wordt het gedownload.

Conclusie van de gameplay: de gameplay is erg goed en doordacht uitgewerkt, alleen je krijgt het allemaal pas na een paar uurtjes onder de knie.

Door: yorickie op 16-8-2006
| Login om te stemmen Of registreer je hier.