Checkitout.nl: Review..Super Smash Bros. Melee

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/users/checkftp/checkitout.nl/index.php on line 217

Warning: substr() expects parameter 3 to be long, string given in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 214

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 261

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 264

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/users/checkftp/checkitout.nl/check_artikel.php on line 267

Review..Super Smash Bros. Melee games

In de nadagen van de GameCube gooien veel winkeliers de boel in de uitverkoop. Een paradijs voor de gamer op zoek naar een koopje. Eén van de juweeltjes die in de budgetbakken ligt is Super Smash Mêlee. Al tijdje beschikbaar in de Player’s Choice-reeks, maar nu in diverse winkels nog goedkoper. In deze game nemen de grote helden van Nintendo (zoals Mario, Link, Donkey Kong, Zelda, Kirby) het tegen elkaar op. Werkelijk alles is geoorloofd om je tegenstander uit het beeld te slaan. Dit kan door allerlei manieren gebeuren. Je kan allerlei voorwerpen gebruiken om de tegenstander van het platform af te slaan/schieten/meppen/etc etc. Via meerdere moves en combo’s kan je vijanden flink beschadigen. Dat is echter niet zo makkelijk. De levels waarin je vecht zijn namelijk zeer dynamisch. Deze bewegen en veranderen constant wat het vechten tot een hele aparte ervaring maakt. Deze mengeling van actie zorgt voor de goede gameplay die de eerdere versie ook al kende. Super Smash Bros. Melee bestaat eigenlijk uit twee delen.

In de singleplayer-mode de beschikking over een Adventure en Classic Mode. Op de Adventure mode zetten echte Nintendo fanaten te wachten, hierin moet men namelijk verschillende levels doorlopen en komen er weer dingen boven uit het oude verleden van Nintendo. Ik bedoel wie kent Mushroom Kingdom met Princess Peach en andere klassieke omgevingen uit Mario niet? Ook voor single-player zijn zogenaamde Event Matches, waar je verschillende opdrachten moet uitvoeren waar je karakters en levels mee kan verdienen. Alleen met dit deel ben je al uren bezig. In totaal kent het spel 51 verschillende events. Uiteraard met wisselende moeilijkheidsgraad sommige heel makkelijk, andere zeer moeilijk. Door het hele spel kan je zogenaamde trophies winnen, dit zijn beeldjes van allerlei dingen die Nintendo heeft uitgebracht (sommige dingen wist ik zelf niet dat ze bestonden) en je dan weer kan bekijken in een speciaal Trophy room. In de Classic Mode neem je het in een arena op tegen de computer. Een ideale manier om de levels te leren kennen en te oefenen voordat je het tegen je vrienden opneemt in de multiplayer-optie.

De Multiplayer mode is het ware hart van Super Smash Bros. Melee. Dit is waar het spel voor gemaakt is. Met maximaal vier personen kan je tegen elkaar strijden. In deze modus kan je met 25 Nintendo karakters, waar van 14 aan het begin beschikbaar zijn, samen met je vrienden elkaar van het beeld af slaan. Alle karakters hebben verschillende moves en zien er allemaal anders uit, ook de verborgen karakters die afgeleid zijn van de bestaande karakter hebben ook allemaal hun eigen bewegingen waardoor ze uniek zijn. Verder zijn veel spelopties te wijzigen waardoor de speelduur van de multiplayer-modus wordt verlengd. Je kan uit zo’n 30 levels kiezen waarin je tegen elkaar kunt spelen, deze zijn niet allemaal aan het begin te selecteren.

Al deze omgevingen zien er nog steeds uit goed uit. De karakters zijn mooi glad en vallen niet weg in de achtergrond. Ook van grotere afstand kan men de verschillende karakters nog goed onderscheiden. Ook het gebruik van lichteffecten is erg goed gedaan. De makers hebben zich op grafisch gebied duidelijk uitgeleefd. Er is zelf een verborgen level dat gebruikt maakt van cel-shading, dat een soort cartooneffect geeft (en wat de nieuwe Zelda game ook gebruikt). Je ziet wel dat Nintendo zijn best heeft gedaan voor deze topgame, alles ziet er goed uit: de karakters zijn mooi en slim geprogrammeerd en bewegen mooi en realistisch. De personages zien er niet alleen strak uit ze klinken ook nog goed. Elk karakter heeft zijn eigen geluiden. Ook aan de muziek heeft Nintendo veel aandacht besteed. Verscheidende geluiden uit oude Nintendo-spellen zoals Super Mario 64 en Star Fox komen als remix terug in Super Smash Bros. Melee. Dit zorgt voor een echte Nintendo-sfeer.

Super Smash Bros Mêlee was en is nog steeds de game voor de Nintendo-fan die graag met zijn vrienden op de bank speelt. De personages, muziek en de hele presentatie maakt het spel tot iets wat tweehonderd procent Nintendo uitstraalt. Qua knokken is het zeer toegankelijk (iedereen kan het), maar bevat toch genoeg trucjes en handigheidjes om leuk te blijven. Wel is het echt een multiplayer-titel. De singleplayer-modus is vooral geschikt om te oefenen of zaken vrij te spelen.

Door: Aaffiejj op 25-8-2006
| Login om te stemmen Of registreer je hier.