Stacie Orrico muziek

Stacie Orrico is geboren op 3 maart 1986 in Seattle, maar snel daarna verhuizen haar ouders naar Denver. Stacie komt uit een (muzikaal) gezin van vijf kinderen. Ze luistert als kind al veel naar r&b muziek van onder andere Whitney Houston en Lauryn Hill. Op 12-jarige leeftijd doet Stacie mee aan een talentenjacht. Tot haar eigen verbazing behaalt ze daar de eerste plaats.
Kort hierna krijgt ze een platencontract bij ForeFront Records. Stacie besluit zich helemaal op de muziek te gaan richten, en krijgt daarom ook prive-les thuis. Aangezien Stacie nog maar twaalf jaar is, krijgt ze een intensieve begeleiding. Het betekent ook dat de ouders van Stacie hun dagelijkse leven moeten opzeggen om hun dochter te kunnen begeleiden.
In 1999 verschijnt haar debuutalbum "Genuine". De muziek valt te omschrijven als dance-pop met r&b invloeden. Aan het album werken grote namen mee, zoals Dc-talk en Jaci Velasquez. De eerste single "Donít look at me" werd een enorm succes. De song gaat erover oe snel mensen, en vooral tieners, beroemdheden gaan zien als rol-modellen. Stacie zegt er zelf over: "Dit nummer is echt een pleidooi om niet naar mij te kijken, maar naar Gods eeuwige en onvoorwaardelijke Liefde die ik probeer uit te dragen."
De muzikale carriere van Stacie komt in een versnelling na het tekenen van een grote seculiere deal met Virgin Records. Haar nieuwe titeloze album wordt hierdoor zowel op de christelijke als seculiere markt uitgebracht. Het lukt Stacie om door te breken en bekend te worden bij een groot publiek. In de zomer van 2003 is haar single "Stuck" een grote hit in Nederland. Het nummer krijgt een notering in de Top-5 van de Nederlandse hitlijsten.
Over de single "Stuck" zegt Stacie: "Er zijn zoveel mensen, vooral jonge meisjes, die een relatie aangaan waarin ze niet worden behandeld zoals ze graag zouden willen. Ze verbreken de relatie echter niet, omdat ze veiligheid denken te vinden bij hun vriend of gewoonweg niet weten hoe een goede relatie eruit kan zien. Ze voelen zich emotioneel verscheurt. Daar komt ook het zinnetje vandaan íI hate you, I love you. I canít stop thinking of youí komt."
Ik vind Stacie Orrico een goed voorbeeld voor jonge meiden, want ze heeft haar droom waargemaakt!

Door: martjuh op 5-10-2006 | Login om te stemmen Of registreer je hier.

the_mobro