Tenacious D and the Pick of Destiny films

Tenacious D is een tweemans band bestaande uit Jack Black (ook wel JB of Jables) en zijn goede vriend Kyle Gass (KG). De mannen maakten bekendheid met hun geweldige humoristische eerste album met hits als Tribute, Fuck her Gently en Wonderboy. Jack Black hebben we al in vele films gezien, onder andere in School of Rock en King Kong. Nu dan eindelijk hebben de mannen hun eigen film.

De film begint met een muzikale opening waarin de jonge JB bij zijn ouders wegloopt om de echte essentie van het ’Rocken’ te leren. Hij wordt door Dio (zanger van Black Sabbath) naar Californië gestuurd om daar zijn partner te vinden en ’The world’s most awesome band’ te vormen. Hier leert hij Kyle Gass kennen, een straatmuzikant die zichzelf al geweldig vindt. Na enkele omstandigheden besluit Kyle of Jack onder zijn hoede te nemen en hem leren om te rocken. Om de echte ultieme rock te maken komen de heren achter het grote geheim van de oude rockbands, The Pick of Destiny, en ze trekken eropuit om deze gitaar pick te vinden.

Je moet Tenacious D denk ik kennen om deze film echt te waarderen. Het is een hele specifieke humor, die vooral vanuit hun muziek komt. De film is daarom voor mij heerlijk om te zien, omdat je nu eindelijk beeld hebt bij die geweldig grappige songs. De eind song waar ze een rock battle tegen de duivel aangaan is voor mij het absolute hoogtepunt van de film.

Als je hun muziek nog niet kent, eerst even checken voor je de film gaat kijken. Dan geniet je er namelijk des te meer van. De film komt pas op 11 januari in Nederland uit, dus zul je nog genoeg tijd hebben om je eerst even in deze band te verdiepen.

4 uit 5 sterren.
-Mike

Door: Mike3551 op 9-12-2006 | Login om te stemmen Of registreer je hier.